Aristotle și Dante Descoperă Secretele Universului / Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Saenz


Nu am mai citit de mult o carte care să mă facă să zâmbesc chiar și după câteva ore după ce am pus-o jos. Sun atât de multe de spus că nici nu știu cu ce încep. 
Iată niște citate preferate:

Why do we smile? Why do we laugh? Why do we feel alone? Why are you sad and confused? Why do we read poetry? Why do we cry when we see a painting? Why is there a riot in the heart when we feel love? Why do we feel shame? What is that thing in the pit of your stomach called desire?

.
The problem with my life was that it was someone else's idea.

.
Feeling sorry for myself was an art.

.
Maybe everyone was a little sad. Maybe so.

.
Most smart people are perfect shits.

.
I wondered what that was like, holding someone's hand. I bet you could find all the mysteries of the Universe in someone's hand.

.
This is my problem. I want other people to tell me how they feel. But I'm not so sure I want to return the favour.

Sunt trist că am terminat cartea și totuși fericit cu modul în care s-a terminat. Pe scurt : Dante Q. și Aristotle M. se împrietenesc și amândoi împart o dorință arzătoare: descoperirea secretelor universului. Însă ceea ce vor afla e că, descoperind universul, se vor descoperi pe ei însiși.

M-am îndrăgostit de fiecare personaj în parte: de Dante, de Aristotle, de Legs, de părinți, de doctor, de toți!
E o carte superbă. Excelează la capitolul poeticului. Fraza curge atât de lin că te trezești după câteva ore că ai stat nemișcat râvnind mereu după următoarea pagină.

Răni de război, familii cu probleme, crime, LGTB, adolescență, identitate culturală ... și lista continuă. Toate acestea intră într-un ritm vesel, hipnotic, se transformă în piese de puzzle și construiesc acest roman superb!
Te iubesc Benjamin Alire Saenz că ai această carte! Ești minunat!

Către editori : Ați face bine să traduceți cartea și să o publicați și la noi. Avem nevoie de cărți de genul.  Însă alegeți o echipă profesionistă pentru a nu avea parte de un nou fiasco de genul „Sub aceeași stea/The Fault in our stars”

Nota mea : 10/10 
Lungime : 273 pagini
Timp citire aprox 4 zile

1 comentarii: (+add yours?)

Cătălin spunea...

Și eu am adorat cartea asta. Am terminat-o acum o oră și m-a lăsat: WOW!

Trimiteți un comentariu