Cimitirul de Teleșpan



Limbaj licențios și spoilere! 

Când mi-a fost recomandată această carte, mi s-a spus că o să mă frustreze, în special spre final. Asta m-a intrigat. După câteva luni am cumpărat-o și eu  din obsesia de a deține toate cărțile pe care le citesc sau vreau să le citesc…dacă nu e exemplarul meu, sincer, imi este și lehamite să o citesc.
Am inceput din lipsa chefului de a scrie la licență. Și ce naiv am fost. I-am zis prietenului care mi-a recomandat-o că îmi place enorm, iar că Green e chiar un tip de mișto și îmi place cum gândește. Ba chiar mi-ar fi plăcut să fiu ca el. Ce naiv eram.
Încet, pagină cu pagină, frustrările începeau să se adune (de aici încep și înjurăturile mele): în primul rând cocksuckeru’ de Green stătea la Londra… cu un prieten… pe banii ăluia. În al doilea rând, that said cocksucker primește un job în care stă cu mâna în cur toată ziua… și e la doi pași de casă. În al treilea rând, fute tot ce prinde cu o nonșalanță de nedescris și aparent fără nicio remușcare. Pentru că acest concept de monogamie pare inaccesibil idiotului. Mi-e ciudă că îi reușesc treburile, mai ales când se dă mare filozof. Găsisem într-o carte mai demult un citat de genul ”most smart people are perfect shits.” Și așa este. Are atât de multă dreptate când vorbește despre moarte, libertate, vise, frică. Și asta mă oftică. Pentru că la rândul lui, e un frustrat și el.
Oricum finalul e cel mai ofticant. Bă Teleșpan, înțeleg: finalul e mereu același. Dar refuz să cred asta, prefer să fiu ignorant. Pentru că îmi fuți tot tripul vieții și n-aș vrea să ajung ca Leonard. Sau rău, ca Fromage. Apoi, pe bune? Înțeleg…e ficțiune… dar, pe bune? Încerc cu durere să nu accept ipoteza în care Green rămâne cu Oli pentru bani. Pentru că mă face să mă urăsc că l-am plăcut la început. Întrebările zboară la mine-n cap acum Teleșpane, sper că înțelegi. Oare își bagă Green pula (asta-i luată din carte, nu-i înjurătura mea) în tot și îl lasă pe Oli cu milioanele lui de lire? Uit că Green nu prea are demnitate. Rămâne cu Oli doar pentru faptul că atunci când Daniel va afla că se șterge efectiv cu lirele la cur pe post de hârtie igienică, va veni în genunchi înapoi la el? Presupun că Green rămâne Green. Finalul e mereu același…același cu începutul.
Felicitări Teleșpane! Nu m-a enervat de mult o carte cum a făcut-o a ta. Și e lucru mare pentru mine! Mi-ar place să cred ceea ce zici tu pe spatele cărții, cum că și eu aș putea scrie așa ceva. Dar nu e adevărat! Și o știi și tu asta.
P.S. Sper să vii și pe la Iași la Cărturești să-mi semnezi și mie romanul. Și să vezi semnele nervilor și frustrării imprimate pe el :))
P.S.S. Sper că în următorul roman, Green moare. 

0 comentarii: (+add yours?)

Trimiteți un comentariu