Read-a-thon - Maratonul de citit

15 - 21 iulie

Pe lângă bloguri și platforme de socializare, precum Goodreads, iubitorii de cărți mai pot viziona sau crea recenzii video pe YouTube.
Comunitatea BookTube ( cum s-au auto-denumit ) este destul de numeroasă la nivel global, însă există foarte puțini booktuberi români. Dar deviez de la subiect. 
La începutul acestei luni, un cititor cu vechime și experiență din această comunitate a lansat o provocare : un maraton de citit. O idee genială, mai ales prin modul cum au construit-o. Așadar, nu e doar un simplu maraton...acesta vine la rândul lui cu alte șapte provocări :
  1. Să citești cel puțin 300 de pagini pe zi. Această provocare este destul de grea, însă dacă ai citit măcar într-una din zile 300 de pagini (sau peste), se va lua în considerare ca îndeplinită. 
  2. Să citești o carte cu cel puțin 500 de pagini. Această provocare are rolul de a ne încuraja să citim cărțile mari, cărțile ce ne intimidează. Pentru asta eu am ales prima carte din seria Un cântec de gheață și foc scrisă de George R.R. Martin, și anume Urzeala Tronurilor, care are 859 de pagini. 
  3. Să recitești o carte. Cu toții avem acea carte pe am citit-o de nenumărate ori. Această provocare îți dă șansa să o mai citești o dată fără a te simți vinovat față de celelalte cărți pe care le neglijezi :). Eu am ales o piesă de teatru contemporană, Water by the spoonful de Quiara Alegria Hudes. Aș fi recitit The Fault in Our Stars, dar am recitit-o pentru a treia oară săptămâna trecută. 
  4. Termină o serie sau o trilogie. Din nou o provocare grea. Poate fi ultimul volum dintr-o serie sau chiar o serie întreagă ( în cazul meu ). Stăpânul viselor de Theresa Breslin este alegerea mea ( două volume ), cu care voi participa și le cea de a cincea provocare care urmează. 
  5. Citește o carte care stă de foarte mult timp pe raftul tău și nu a fost citită. Seria Stăpânul Viselor stă pe raftul meu de când eram în clasa a opta, adică acum 6-7 ani.
  6. „Citește” o carte audio. Sunt foarte mulți cititori care fug de cărțile audio, o categorie în care mă includ și eu. Această provocare își dorește a îi familiariza pe cititorii clasici cu cărțile audio. Eu am ales o carte de James Joyce, Dubliners, de pe http://www.booksshouldbefree.com . 
  7. Citește un clasic. Cred că știm cu toții rolul acestei provocări! Eu am ales Doamna Dalloway de Virginia Woolf. 
Acestea sunt cele 7 provocări. Maratonul începe pe 15 iulie și se termină pe 21. Pentru mai multe detalii, urmăriți clipul unuia dintre organizatori.
. .

0 comentarii: (+add yours?)

Trimiteți un comentariu